biznessamochody

BMW sprzedało w tym roku 100 tysięcy samochodów elektrycznych

Pierwszą marką, jaka przychodzi do głowy, jeśli wywołany zostanie temat samochodów elektrycznych, jest oczywiście Tesla. Ale choć nie da się zaprzeczyć zasługom firmy Elona Muska w promowaniu takich pojazdów, inni producenci depczą jej po piętach. Jak na przykład BMW.

Niemiecki koncern chwali się, że w mijającym roku sprzedał na całym świecie ponad 100 tysięcy elektrycznych samochodów. Największym zainteresowaniem cieszyły się one w Stanach Zjednoczonych, Niemczech oraz w Skandynawii, w której model BMW i3 był najlepiej sprzedającym się samochodem BMW.

Czy 100 tysięcy elektrycznych samochodów to dużo? Z jednej strony można powiedzieć, że nie. W ubiegłym roku BMW wyprodukowało łącznie około 2 milionów samochodów. Jeśli w tym roku byłoby podobnie, elektryczne pojazdy stanowiłyby około 5 procent produkcji bawarskiej firmy. Jeśli jednak spojrzeć na to z innej perspektywy, to można zauważyć, że w ubiegłym roku Tesla wyprodukowała 83 tysiące samochodów elektrycznych, a w tym roku raczej już się jej nie uda w pełni uruchomić produkcji Modelu 3.

W rezultacie BMW chwali się osiągnięciem 10 procentowego udziału w światowym rynku samochodów elektrycznych. Pozycja koncernu w Europie jest jeszcze silniejsza, ponieważ bawarski koncern ma już 21 procent udziału w rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Zdjęcie: Flickr/blondinrikard

podobne treści