internetkrótka piłkanews

Bloomberg: Facebook wprowadza reklamy wideo

Wszystko wskazuje na to, że Zuck i spółka szykują małą reformę dotyczącą sposobów wyświetlania reklam na stronie głównej Facebooka. Jak informuje znany, amerykański serwis Bloomberg, już wkrótce użytkownicy w strumieniach wiadomości użytkowników portalu powinny pojawić się pierwsze reklamy wideo.

Gigant społecznościowy testował wprowadzenie krótkich, około 15-sekundowych materiałów tego typu już od grudnia zeszłego roku i po kilku drobnych obsuwach wreszcie zaoferował ich użycie swym partnerom komercyjnym. Szczęśliwie, choć reklamy będą uruchamiać się z automatu, domyślnie zostaną one wczytane w formie pozbawionej elementów dźwiękowych, które użytkownicy usłyszą dopiero po kliknięciu myszką w odpowiedni blok. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, serwis zainicjuje pobieranie reklam tylko i wyłącznie wtedy, gdy smartfon lub tablet będzie łączyć się z nim za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Nie ma więc co obawiać się dodatkowych obciążeń. Według zapewnień przedstawicieli serwisu, sprzedaż reklam będzie toczona na podobnych zasadach jak w normalnej telewizji. Cena? Od 1 do 2,5 milionów dolarów za dzień.

Pierwsze materiały pojawią się na Facebooku w kwietniu lub na początku maja tego roku.

Źródło: Bloomberg via Engadget


podobne treści