internet

Blogging w pigułce

31 sierpnia w światowym internecie obchodzony jest Blog Day. Zapoznajmy się zatem z kilkoma faktami dotyczącymi bloggingu.

- Pierwszego bloga zaczął pisać w 1994 roku Justin Hall
- Słowo ”weblog” zostało stworzone przez Jorna Bargera trzy lata później, a w 1999 Pete Merholz skrócił je do prostego ”blog”
- 77% użytkowników internetu czyta blogi
- Zbierający blogi serwis Technorati ma ich zarejestrowanych 164 miliony z całego świata (siedem lat temu były ich zaledwie trzy miliony), pierwsze miejsce pod względem popularności zajmuje na jego liście Huffington Post, gigantyczny konglomerat blogów połączonych z serwisem informacyjnym. Amerykańska wersja Gizmodo jest 11.
- 60% blogerów jest pomiędzy 18. a 44. rokiem życia i chyba nikogo to jakoś specjalnie nie dziwi
- 40% blogerów to kobiety, bezlitosna matematyka wskazywałaby na to, że pozostałe 60% to mężczyźni
- Jeden na pięciu blogerów aktualizuje swój blog codziennie, 15% poświęca na to 10 godzin tygodniowo lub więcej, 21% bloguje od sześciu lat lub więcej
- Ponad połowa blogerów pozostaje w związkach małżeńskich i/lub ma dzieci, niemal dokładnie tyle samo ma więcej niż jednego bloga
- Aż 29% blogerów ”nadaje” z terytorium USA, dalej w tym zestawieniu znajdują się Wielka Brytania (6,75%), Japonia (4,88%), Brazylia (4,19%) i Kanada (3,93%)
- 72% blogerów to stuprocentowi hobbyści, którzy nie czerpią kompletnie żadnych korzyści finansowych z prowadzenia bloga, mimo tego, że aż 61% stwierdziło, że zaczęło prowadzić ”internetowy dziennik” w celu poprawienia swojego statusu materialnego. Dla 11% blogerów ich blog jest podstawowym źródłem dochodu
- Aż 12% blogów ma 100 000 unikalnych użytkowników miesięcznie i więcej
- 40% dochodów blogów pochodzi z wyświetlanych na nich reklam
- W ciągu każdej minuty na platformie Blogger ludzie piszą 270 000 słów
- Jako, że 2/3 ruchu Bloggera pochodzi spoza USA, nie ma się co dziwić, że najpopularniejszym sportem, o jakim się tam pisze jest piłka nożna, której poświęcone jest cztery razy więcej postów niż drugiej najpopularniejszej dyscyplinie – baseballowi
- Blogerzy na dowolnych platformach najczęściej piszą o swoich osobistych przeżyciach (18% wpisów), drugie miejsce zajmują technologie i kultura internetu (14%), trzecie polityka (8%), czwarte biznes (5%), a piąte podróże (3%)


podobne treści