biznesWiadomości promowane

Billboard wyświetli odpowiednią reklamę w zależności od tego kim jesteś

Źródło:www.webdesignstuff.co.uk

Wyobraźcie sobie reklamę zewnętrzną, która pokazana zostanie kobietom. Tylko kobietom. Albo jakiejkolwiek innej grupie docelowej, która spełnia określone warunki.

Wszystko czego dziś potrzeba do zrealizowania takiej wizji to miejsce na billboard (30 000 funtów za wynajęcie reklamy na dwa tygodnie), kamera oraz odpowiednie oprogramowanie, które w tym wypadku analizuje twarze aby określić płeć odbiorcy. Aktualnie technologia ta testowana jest na przystanku przy Oxford street w Londynie. Wyświetlaną informacją jest spot plan UK, organizacji pozarządowej, która zbiera pieniądze by pomagać kobietom w Afryce. 90% wyświetleń ich spotu trafi do kobiet, pozostałe do mężczyzn. Ma to uświadomić Brytyjczykom skalę ignorancji w stosunku do kobiet, jaka istnieje na Czarnym Lądzie.

Czy będzie to skuteczne? Nie wiem. W tym wypadku interesują mnie możliwości jakie daje ta technologia. Pewną próbkę tego jak może to wyglądać w przyszłości mieliśmy w Raporcie Mniejszości. Wyobraźcie sobie, że oprogramowanie rozpoznaje kolory oraz fasony naszych ubrań, a reklama poinformuje nas uprzejmie, że ten niebieski żakiet wyszedł z mody trzy lata temu. Albo wyświetli reklamę pieluch osobie idącej z wózkiem. Dziecku reklamę słodyczy albo zabawek. Diabelskie urządzenie, prawda?

Z punktu widzenia firm reklamujących swoje produkty byłoby to jednak nieocenione narzędzie, służące do dotarcia do ściśle sprofilowanej grupy odbiorców. Będą oni zainteresowani jak najszybszym rozwojem i upowszechnieniem tej technologii.

[PSFK via Techcrounch]


podobne treści