news

Badania i rozwój: Apple, Microsoft i Sony

Centralnym punktem każdej firmy technologicznej są prace badawczo-rozwojowe. Oto jak Apple, Microsoft i Sony radziły sobie w tej dziedzinie przez ostatnie 10 lat.

Na pierwszym wykresie przedstawiono nakłady na badania i rozwój w firmach w stosunku do dochodu firmy. Poniższy wykres zaś przedstawia zyski i oraz nakłady w miliardach (!) dolarów.

Kilka rzeczy wartych zauważenia:

  • Obecnie Microsoft przeznacza na badania i rozwój ok. 17% dochodu. Sony – 8%, a Apple – zaledwie 4%.
  • Jeśli przeanalizujemy ile wydają badania Apple i Sony na materialne
    produkty (nie oprogramowanie), to okaże się, że Sony wydaje ok. 11,5
    miliona dolarów na produkt, a Apple – 78,5 miliona (oczywiście to nie
    uwzględnia faktu, że Apple wydaje sporo na badania nad systemami
    operacyjnymi i oprogramowaniem do komputerów i iPhone’ów, co znacząco
    obniżyłoby zapewne sumę wydaną na produkt).
  • Microsoft wydaje mnóstwo pieniędzy na badania i rozwój. Kropka. W tym
    roku to będzie ok. 9 miliardów dolarów.
  • Procentowo najbardziej w ostatnich latach wzrosły nakłady ponoszone przez Apple, a najmniej – przez Sony.

W świetle tych liczb nie jest zaskakujące, że Sony najgorzej radzi sobie z podbijaniem serc i umysłów miłośników gadżetów.

Źródła:

Apple
Apple Public Relations
Apple Investor Relations
Apple Insider 2004
Apple Insider 2005
Apple Insider 2006
Apple Insider 2008
Mac Observer
Microsoft
Microsoft Investor Relations
Sony
Sony Investor Relations

Dane zebrał David Chaid


podobne treści