internetnews

Awaria home.pl efektem ataku DDoS

Jeśli korzystacie z usług home.pl możecie spodziewać się dziś pewnych utrudnień. Popularny w Polsce dostawca usług hostingowych od rana zmaga się z problemami technicznymi.

Bardzo odczuwalnym skutkiem dzisiejszej awarii jest między innymi jest brak działania usługi SkyCash czy księgarni e-Kiosk.pl. Zwłaszcza brak tej pierwszej może być dotkliwy, ponieważ za pomocą tej popularnej usługi wiele osób płaci za bilety komunikacji publicznej. Niestety, awaria home.pl sprawiła, że nie działa zarówno system usługi, jak i aplikacja mobilna.

Problemy w home.pl zaczęły się rano. Obecnie specjaliści firmy pracują nad przywróceniem stabilności serwerów, na razie jednak nie wiadomo dokładnie, kiedy uda się zakończyć prace. Poniżej komunikat z Facebooka home.pl:

Szanowni klienci,
od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl – stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony. Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy.
Pozdrawiamy,
zespół home.pl

Home.pl tłumaczy, że powodem problemów jest największy atak DDoS w historii firmy. Choć dane klientów nie są zagrożone, skutkiem ataku jest blokada ruchu sieciowego do usług takich jak domeny, hosting stron czy poczta e-mail, a firma cały czas pracuje nad przywróceniem pełnej dostępności swoich usług.

podobne treści