aplikacje

Åugmented Reålity


Technologia Augmented Reality ma wiele potencjalnie interesujących zastosowań, ale jeśli zabiera się za nią IKEA, wiedz, że coś się dzieje.

Nie nawigacja, nie wyświetlanie danych, a katalogi reklamowe szwedzkiej sieci handlowej będą popularyzować Augmented Reality. Może niekoniecznie takie było ich założenie, ale biorąc pod uwagę ilość drukowanych przez nich katalogów, można z czystym sumieniem stwierdzić, że w jakimś stopniu AR trafi pod strzechy.

Ale wracając do konkretów. Posiadacze aplikacji IKEA na Androida i iOS będą mogli od przyszłego roku wykorzystać ją do odblokowania dodatkowych informacji po zeskanowaniu przygotowanych do tego celu stron w katalogu, zobaczyć galerie zdjęć produktów czy obejrzeć przygotowane przez IKEĘ podpowiedzi dotyczące wystroju wnętrz.

Pomimo rozwoju aplikacji, IKEA nie zamierza wcale rezygnować z papierowego wydania swojego katalogu. „Jeśli posiadasz magazyn, który krąży w 211 milionach kopii, nie kończy się z tym tak po prostu. To byłoby szaleństwo,” mówi Linus Karlsson z agencji, która przygotowała aplikację. Przy takich założeniach połączenie papierowego katalogu i cyfrowej zawartości ma jak najbardziej sens.

Nie zmienia to faktu, że wizja Åugmented Reålity bawi mnie niezmiernie.

[Wired via Slashgear]


podobne treści