biznestabletyWiadomość główna

Apple sprzedało 5,7 miliona tabletów w USA. Samsung 37 tysięcy

Toczący się aktualnie proces pomiędzy Apple a Samsungiem zmusił obie korporacje do ujawnienia wyników sprzedaży. Wygląda na to, że w dziedzinie tabletów Apple nie musi obawiać się koreańskiej konkurencji. Przynajmniej w Stanach.

Z dokumentów ujawnionych podczas procesu wynika, że choć Samsung jest największym producentem telefonów na świecie, sprzedaż tabletów Galaxy Tab jest niczym w porównaniu do sprzedaży iPadów.

Twarde dane każą się jednak zastanowić nad tym, czy Galaxy Tab rzeczywiście sprzedaje się tak dobrze jak oficjalnie twierdzi koreańska korporacja. Bo jak wytłumaczyć fakt, że na ogromnym rynku amerykańskim w ostatnim kwartale sprzedało się jedynie 37 000 sztuk?

Od debiutu tabletów z serii Galaxy Tab, Samsung twierdzi, że urządzenia te sprzedają się świetnie. W ciągu pierwszych trzech tygodni od wprowadzenia ich do sprzedaży w 2010 roku miało się ich sprzedać na całym świecie ponad milion sztuk. Niecałe dwa miesiące później Samsung donosił, że sprzedaż Galaxy Tab przekroczyła poziom dwóch milionów egzemplarzy. Zgodnie z ostatnimi szacunkami IDC, w drugim kwartale tego roku Samsung mógł się pochwalić światową sprzedażą tych tabletów na poziomie 2,4 milionów sztuk.

Tylko trudno w to uwierzyć jeśli według wewnętrznych dokumentów Samsunga w tym samym kwartale w USA udało się sprzedać jedynie 37 000 sztuk, czyli jakieś 1,5% światowej sprzedaży. Nie jest to niemożliwe, ale mało prawdopodobnym jest by ogromny i chłonny rynek jakim jest USA odpowiedzialny był jedynie za 1,5% sprzedanych Galaxy Tabów. Takie dane każą poważnie zastanowić się nad tym, czy szacunki dotyczące sprzedaży tabletów Samsunga nie są przypadkiem przesadzone.

Kiedy pod koniec 2010 Samsung donosił o sprzedaży pierwszego miliona egzemplarzy na Stany przypadały 262 tysiące. Kiedy donosił o przekroczeniu dwóch milionów sprzedanych tabletów Galaxy Tab w USA sprzedano ich 77 tysięcy.

Tymczasem dokumenty ujawnione przez Apple wskazują, że w drugim kwartale tego roku Cupertino sprzedało w USA 5,7 miliona iPadów. Z jednej strony świetny wynik. Z drugiej mocno podważa twierdzenia Apple, że Samsung kopiując rzekomo rozwiązania Apple, doprowadzi ich do ruiny.

[Fortune, All Things D]


podobne treści