news

Apple pomógł Google zdobyć więcej reklam

Google zgrania już wystarczająco wiele przychodów z reklam, więc wydawałoby
się, że Federalna Komisja Handlu nie pozwoli mu na przejęcie firmy
sprzedającej reklamy na komórkach. Zmieniła zdanie po posunięciu Apple.

Przejęcie AdMob przez Google ogłoszono w listopadzie 2009 roku i od razu podniosły się głosy, że da to firmie dominującą pozycję na rynku. Jednak wczoraj odpowiedzialna za postępowania antymonopolowe Federalna Komisja Handlu orzekła, że akceptuje wartą 750 milionów dolarów transakcję. Dlaczego?

W trakcie prowadzonego przez nas postępowania, zmieniła się sytuacja na rynku. Korporacja Apple nabyła w grudniu 2009 roku trzecią pod względem wielkości firmę rozprowadzającą reklamy w sieciach telefonii komórkowej, Quattro Wireless. Następnie Apple przedstawił iAd, własną sieć reklamową w ramach aplikacji na iPhone’a. Komisja uważa, że Apple wkrótce zyska silną pozycję na rynku i stanie się konkurentem, z którym trzeba się liczyć.

Wynik głosowania wśród członków Komisji to 5 do 0, więc nikt nie zgłosił odrębnego zdania. Nic dziwnego, iAd pozwoli Apple w całości kontrolować dystrybucję treści promocyjnych na platformie iPhone’a.

Zamiast monopolu, amerykański rynek czeka… duopol. [Brian Barrett/giz, FTC, NY Times]


podobne treści