biznes

Apple najcenniejszą marką na świecie

Każdy zna Coca-Colę, w końcu jest to najbardziej rozpoznawalna, a co za tym idzie, najbardziej wartościowa marka na świecie. Cóż, tak może i było w przeszłości ale teraz Coca-Cola musi ustąpić miejsca Apple.

Przynajmniej tak wynika z najnowszego raportu firmy Interbrand, która co roku publikuje raport na temat najbardziej wartościowych marek. Według ich metodologii, dotychczasowy lider zestawienia, czyli marka Coca-Cola, musiał ustąpić aż dwóm markom technologicznym. Pierwsze miejsce zajmuje obecnie Apple zaś na drugiej pozycji uplasowało się Google.

Wartość marki Apple została wyceniona na 98 miliardów dolarów, wartość marki Google na 93 miliardy dolarów zaś marka Coca-Cola warta jest obecnie „jedynie” 79 miliardów dolarów. W porównaniu do Coca-Coli, która przez trzynaście kolejnych zestawień zajmowała pierwsze miejsce, Apple oraz Google bardzo zyskały w ciągu ostatniego roku. Podczas gdy wartość Coca-Coli wzrosła jedynie o 2 procent, obie firmy technologiczne zyskały kolejno 28 i 34 procent.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się też trzy inne przedsiębiorstwa z branży technologicznej. Piąte miejsce zajął Microsoft, ósme Samsung a dziewiąte Intel. Według Interbrand tak wysoka pozycja firm technologicznych świadczy o tym, że pełnią one coraz ważniejsze funkcje w życiu konsumentów.

Zdjęcie: Flickr/marcopaco


podobne treści