internetnews

Aniołowie przyglądali się z uwagą…

W czerwcu PKPP „Lewiatan” ogłosiła konkurs na najciekawszy pomysł na internetowy biznes. Przedsięwzięcie nazywało się „Zacznij.biz”, zgłoszono do niego 200 prac. Finałowym zmaganiom na parkiecie GPW przyglądali się aniołowie biznesu skupieni przy Lewiatanie. Wygrał projekt o nazwie „Picads”, który ma na celu zrewolucjonizowanie reklamy kontekstowej w sieci. Przy pomocy tego narzędzia będzie można umieszczać reklamy na zdjęciach w Internecie bez udziału programistów. Zainteresowani będą mogli kojarzyć produkty z fotografii własnego autorstwa z konkretnymi firmami. Internauta dzięki temu jeszcze szybciej niż dotychczas będzie mógł przenieść się na stronę danego producenta. Twórcy aplikacji (a z informacji prasowej o rozstrzygnięciu konkursu na stronie Portalu Innowacji dowiadujemy się, że jest to zespół w składzie: Wojciech Gralec, Michał Kwietniewski i Dawid Rokita) wierzą, że mogą odnieść sukces na miarę Google’a i Skype’a. Życzymy im tego serdecznie!

Ale to nie koniec tematu.

Nie dalej jak kilka dni temu, rozstrzygnięto kolejny konkurs o podobnej tematyce – tym razem chodziło o wyłonienie startupu, który dostanie dofinansowanie z UE. Tym razem zorganizowało go Europejskie Centrum Doradztwa Finansowego, impreza odbyła się pod nazwą „Konkurs na e-biznes„. Główną nagrodę, czyli – cytując za organizatorem: „kompleksową pomoc w zakresie pozyskania dofinansowania do 490.000 zł w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz pozyskanie – w zamian za objęcie udziałów – inwestora, który pokryje wkład własny uczestnika do 210 000 zł” zdobył projekt Picads mający na celu… zrewolucjonizowanie reklamy w sieci. 

Za Picads nagrodzeni zostali Krzysztof Nadolny i Krzysztof Czuba. Gratulujemy im równie serdecznie co i zwycięzcom pierwszego konkursu, natomiast nurtuje mnie pytanie – czy chodzi o jeden i ten sam projekt? Czy to przypadkowa zbieżność nazwy i pomysłu na e-biznes? Być może ktoś z was zetknął się już z koncepcją któregoś z zespołów i możecie dopowiedzieć więcej na ten temat. Z góry dziękujemy za informacje. 


podobne treści


  • dasza

    czy to ma w ogole sens?
    czemu nagradza sie jakies projekty majace na celu nas omamic i wyssac z nas kase na nikomu nie potrzebe rzeczy zamiast przyjrzec sie projektom majacym na celu np. rozwoj internetu bez pomocy wszedobylskich i krzykliwych reklam.
    chyba, ze takich projektow po prostu nie ma „bo sie nie oplaca”.

  • pilbo3

    Zna ktoś może zasadę działania tego picadoo ?? Innowacyjna reklama to nie koniecznie obrazkowa …