news

Amazon wydzwania do wydawców

Steve Jobs nie zdążył zejść ze sceny, na której zaprezentował iPada, a Amazon zdążył już zacząć dzwonić do wydawców z pytaniem, co Apple im obiecał i co oni obiecali Apple.

Amazon od kilku miesięcy starał się o podpisanie z wydawcami umowy, na mocy której e-książki na Kindle byłyby sprzedawane po cenie nie wyższej – a może niższej – niż cena oferowana na inne e-readery. Apple wszedł Amazonowi w paradę, zawierając z wydawcami umowę, która zezwala im na samodzielne ustalanie cen (choć nie do końca).

Sytuacja Amazona jest kiepska, ponieważ z większością wydawców podpisują miesięczne umowy, zamiast postarać się o  wieloletnie kontrakty. Najprawdopodobniej właściciele praw autorskich do e-ksiażek będą rozmawiać teraz i z Amazonem, i z Apple, i przedstawią obojgu własne warunki. [Matt Buchanan, NYT, Bits]


podobne treści