internet

Amazon uruchamia własnego YouTube’a

Pozycja YouTube na rynku serwisów wideo jest bardzo mocna i trudno byłoby dziś oczekiwać, że zostanie zachwiana. Ale to nie znaczy, że nie można tego spróbować. A przynajmniej na coś takiego wygląda najnowsza inicjatywa Amazonu.

Amazon informuje o uruchomieniu serwisu Amazon Video Direct (AVD). Ma on być do pewnego stopnia odpowiednikiem serwisu Kindle Direct Publishing, tylko że nie dotyczy książek, a materiałów wideo. Amazon liczy na to, że będzie to miejsce, w którym autorzy tego typu materiałów będą mogli zdobywać popularność, a przyciągnąć chce ich dzieląc się z nimi udziałem w zyskach.

Model ten ma być bardzo rozbudowany, a autorzy będą mogli na przykład zadecydować, czy chcą udostępniać swoje treści każdemu i czerpać korzyści z wyświetlania reklam, czy też ograniczyć grono widzów do abonentów Amazon Prime i bez reklam zarabiać dzięki wnoszonym przez nich opłatom. Ponadto Amazon zamierza uruchomić program, w ramach którego co miesiąc do autorów stu najlepszych filmów w serwisie, otrzymają łącznie milion dolarów. Kierowana przez Jeffa Bezosa firma deklaruje też, że do promowania treści publikowanych na łamach Amazon Video Direct zaangażuje też inne swoje serwisy.

Powyższe działania skierowane są do indywidualnych twórców, ale Amazon najwyraźniej nie chce, by AVD rozwijało się jako niszowy serwis. Firma poinformowała także o nawiązaniu współpracy z wieloma wydawcami z całego świata (między innymi Guardianem, Mashable czy Samuel Goldwyn Films), dzięki czemu w serwisie w krótkim czasie mają pojawić się wysokiej jakości treści.

Czy, i w jakim stopniu, Amazonowi uda się zrealizować te plany? Wcześniej czy później będziemy się mogli o tym przekonać.

Zdjęcie: Flickr/Sprogz


podobne treści