biznesinternet

Amazon uruchamia konkurencję dla iTunes Store

W dziedzinie cyfrowej dystrybucji treści Amazon nie ma sobie równych. No chyba, że na scenie pojawia się Apple ze swoim iTunes Store. Dlatego wczorajsze uruchomienie przez Amazon sklepu z plikami mp3 zoptymalizowanego pod kątem użytkowników iPhone’ów i iPodów Touch można uznać za wyzwanie rzucone Apple.

iTunes Store oferuje swoim klientom około 13 milionów piosenek, tymczasem Amazon ma do zaoferowania około 22 milionów nagrań. Problem w tym, że to jednak Apple kontroluje większość cyfrowej dystrybucji. Jeszcze trzy lata tamu Cupertino mogło pochwalić się, że przez ich sklep przechodzi około 80% światowej sprzedaży muzyki przez Internet. Od tamtego czasu ilość ta zapewne spadła ale Apple i tak twierdzi, że jest najpopularniejszym sprzedawcą nagrań cyfrowych.

Po części wynika to zapewne z faktu, że posiadacze gadżetów jabłuszkiem są generalnie bardziej skłonni wydawać pieniądze, również na muzykę. Amazon nie mógł przejść koło tego faktu obojętnie i uruchomił wczoraj mobilną stronę internetową opartą na HTML5, przeznaczoną dla użytkowników iPhone’ów.

Amazon już teraz oferuje muzykę taniej niż Apple, jedynym problemem jest przekonanie użytkowników iOS by muzykę kupowali od Bezosa a nie do Cooka. Amazon ma nadzieję, że właśnie nowy sklep sieciowy walnie się do tego przyczyni.


podobne treści