biznestablety

Amazon: tablety subsydiowane przez reklamodawców?

Na 6 września Amazon zwołał konferencję prasową, na której najprawdopodobniej pokazany zostanie następca Kindle Fire. Pogłoski o tym wydają się tym prawdziwsze, że w miniony czwartek Amazon ogłosił, że wszystkie egzemplarze święcącego triumfy w USA tabletu zostały wyprzedane a firma ma „ekscytujące plany”. Można więc uznać, że Kindle Fire 2 jest już prawie pewny ale do plotek otaczających Amazon dołączyła ostatnio nowa – tablet, do którego dopłacać mają reklamodawcy.

Zgodnie z tym co przekazują „dobrze poinformowane źródła”, w zamian za współfinansowanie ceny zakupu tabletu przez reklamodawców, użytkownikowi będą wyświetlane reklamy chwilę po tym jak urządzenie zostanie wyprowadzone ze stanu uśpienia.

Amazon stosuje już podobny model sprzedaży w przypadku Kindle, swojego czytnika e-booków, który sprzedawany jest w ten sposób za 79 dolarów. Wersja bez reklam jest droższa i kosztuje 109 dolarów.

Jeśli Amazonowi udałoby się zastosować podobny model sprzedaży w przypadku Kindle Fire 2, byłby to kolejny interesujący krok w wykonaniu firmy Jeffa Bezosa. Przypomnijmy, że wyprzedany już Kindle Fire sprzedawany był początkowo w cenie sporo niższej od kosztów produkcji i to między innymi dzięki temu ten skromny tablet w krótkim czasie opanował 22% amerykańskiego rynku.

Jeśli chodzi o udział w światowym rynku sprawa nie wygląda już tak dobrze – Kindle Fire może poszczycić jedynie 4,2% udziału – cóż, można kupić go jedynie w USA. Może przyszedł wreszcie czas na ekspansję?

Wygląda na to, że tak. Po uruchomieniu europejskich wersji Appstore można spodziewać się, że nowe tablety Amazonu z Androidem trafią także na nasz kontynent. Szkoda tylko, że i tak nie ułatwi to nam zakupów.

[WSJ]


podobne treści