biznes

Alibaba inwestuje w Ouya

Choć konsola Ouya podbiła swego czasu Kickstartera, nie można tego samego powiedzieć o sercach konsumentów. Czy współpraca z chińskim gigantem e-commerce Alibaba zmieni ten stan rzeczy?

Ouya, miniaturowa konsolka gier dla Androida, była swego czasu hitem Kickstartera. Niestety w sklepach nie zrobiła większej furory. Platforma jest jednak cały czas rozwijana, a 10 milionów dolarów, które według The Wall Street Journal zostało zainwestowane przez grupę Alibaba w rozwój konsoli, może dać jej nowe życie.

Jednak według amerykańskiego dziennika na samej inwestycji nie kończą się zainteresowania Alibaby. Obie firmy są bowiem podobno w trakcie rozmów na temat integracji oprogramowania i gier na Ouya z set-top boxami produkowanymi obecnie przez chińską firmę. Według WSJ ostateczne porozumienie jeszcze nie zostało wypracowane, ale jest to raczej tylko kwestia czasu.

Dla Ouya byłaby to wielka szansa na rozwój platformy, która wyraźnie przegrywa w USA w starciu z konkurencją w postaci PlayStation 4 czy Xboxa One. Firma wydaje się postrzegać rynki wschodzące, jako swoją szanse rozwoju. W ramach inicjatywy Ouya Everywhere, która ma na celu stworzenie uniwersalnej platformy dla gier dostępnych na urządzeniach różnych producentów, firma zgodziła się już na to, by Madcatz i Xiaomi produkowały własne odmiany konsoli z Androidem. Dla Alibaby jest to sposób na to, by przyciągnąć jeszcze większą liczbę Chińczyków do ich własnej linii set-top boxów.


podobne treści