internet

Algorytm, który przewidzi trendy na Twitterze zanim się one pojawią

Naukowcy z MIT opracowali algorytm, który jest w stanie przewidzieć jaki temat stanie się trendem na Twitterze, na kilka godzin przed tym, nim w rzeczywistości trafi na główną stronę.

Autorzy algorytmu (profesor Devavrat Shah oraz jego student Stanislav Nikolov) twierdzą, że dzięki opracowaniu statystycznego modelu opartego na przykładzie 400 trendów z przeszłości są w stanie przewidzieć z 95% dokładnością czy dany temat rozwinie się w trend. System rozpoznaje wzory statystyczne i w zależności od tego, czy przypomina on jeden ze wzorów zapisanych w pamięci, algorytm ocenia jego szanse trafienia na stronę główną. Podczas testów okazało się, że algorytm podawał wynik średnio o półtorej godziny wcześniej niż Twitter, ale w niektórych przypadkach wyprzedzenie wynosiło nawet pięć godzin.

Oczywiście może się okazać, że algorytm wykorzystany zostanie do optymalizacji wyświetlania reklam, profesor Shah ma nadzieję, że uda się go także użyć do przewidywania innych wydarzeń, o których informacje można aktualizować w mniej lub bardziej regularnych odstępach czasu.

Oczywiście jest to swego rodzaju odwrócenie algorytmu, który został napisany przez Twittera do wybierania trendów spośród milionów wpisów, oparty na posegregowanych wiadomościach oznaczonych tagami. Z danymi pochodzącymi z prawdziwego świata może nie pójść tak łatwo.

[The Verge]


podobne treści