biznesportale społecznościowe

AI Facebooka przeanalizuje posty by lepiej serwować reklamy

Jak donosi serwis Engadget, Facebook przygotowuje się do poważnej zmiany. Jest nią wdrożenie opracowanej przez sieć społecznościową sztucznej inteligencji o nazwie DeepText, której głównym zadaniem będzie analizowanie wpisów po to, by zwiększyć skuteczność wyświetlanych reklam.

Mechanizm DeepText to owoc trzech lat pracy zespołu, który w Facebooku zajmuje się technikami głębokiego uczenia sieci neuronowych. Głównym zadaniem DeepText będzie analizowanie treści wpisywanych przez użytkowników zarówno na Facebooku, jak i w komunikatorze Messenger. Według założeń, AI ma rozumieć kontekst, w jakim padają dane wypowiedzi, by jeszcze dokładniej wyświetlać użytkownikom personalizowane reklamy.

Jako przykład działania tego mechanizmu, Facebook podaje sytuację, w której użytkownik podczas rozmowy na Messengerze wspomni, że musi gdzieś jechać. DeepText ma zrozumieć kontekst tej wypowiedzi i zaproponować skorzystanie z usług Uber lub Lyft.

Zdjęcie: Flickr/clasesdeperiodismo


podobne treści