aplikacjeportale społecznościowe

80 procent młodych użytkowników Facebooka nigdy nie kliknęło w mobilną reklamę

Pomimo tego, że Facebook chwalił się niedawno, że jedna trzecia ich zysków pochodzi z reklam mobilnych, najnowsze badanie zlecone przez agencję marketingową Haygarth sugeruje, że w grupie potencjalnie najbardziej zainteresowanych użytkowników, reklamy mobilne Facebooka mają się źle.

To znaczy w pewnym sensie mają się dobrze, czego dowodem jest to, że reklamodawcy są gotowi płacić za ich wyświetlanie niemałe pieniądze, jednak niekoniecznie musi to przekładać się na dotarcie ze swoim przekazem do młodego odbiorcy. Badanie, które przeprowadzone zostało przez YouGov wykazało, że 80 procent badanych użytkowników Facebooka w wieku od 18 do 24 lat w ogóle nie klika w reklamy mobilne. Nigdy, nie ważne jak dużą powierzchnię one zajmują. Połowa badanych stwierdziła natomiast, że zupełnie nie interesują ich facebookowe strony poszczególnych marek.

Badanie daje też solidną odpowiedź na pytanie dlaczego mobilne wersje Facebooka tak szybko zyskały taką popularność. 45 procent badanych zadeklarowało, co akurat nie jest żadnym zaskoczeniem, że korzysta z mobilnych aplikacji Facebooka ponieważ pozwalają one pisać i konsumować treści „w drodze”. 31 procent stwierdziło, że korzysta z mobilnych aplikacji ponieważ są one szybsze niż wersja desktopowa a 29 procent zadeklarowało, że są one po prostu wygodniejsze.

Przy tak dużej ilości użytkowników jaką ma Facebook, 20 procent młodych osób, które deklarują klikanie w reklamy mobilne, nadal przekłada się na ogromne ilości użytkowników, którzy trafiają tam, gdzie chciał tego reklamodawca. Ale można spodziewać się, że największa sieć społęcznościowa na świecie nie jest zachwycona tym wynikiem. I będzie próbowała zrobić coś, by reklamy trafiały do jeszcze większej grupy osób.

Zdjęcie: Flickr/luisvolant


podobne treści