news

666 MHz: Pranie mózgu od rana

Audycje emitowane na ekranach telewizorów nigdy nie przestaną mnie zadziwiać. Gdy już jestem pewien, że nic nowego nie da się w tej dziedzinie wymyślić, przeżywam kolejny, bolesny szok. Tak jak ostatnio, podczas oglądania najważniejszej reklamy w historii TV…

Wspominałem o tym wielokrotnie, ale powtórzę to stwierdzenie jeszcze raz – uwielbiam ogłupiać się oglądając telewizję. Dawniej moim ulubionym kanałem było polskie MTV. Ponoć stacja muzyczna, która aktualnie serwuje wręcz niewyobrażalne ilości całkowicie kretyńskich programów. Jednak wszystko co dobrze kiedyś się kończy…. Ponieważ Cyfra+ zaczęła żądać ode mnie niebotycznych kwot, postanowiłem powrócić do jakże klasycznego sygnału naziemnego.

Brak platformy cyfrowej oznacza jedno – zdecydowanie mniej głupoty. Ciężko mi to przyznać, ale nasi rodzimi producenci naprawdę się starają. Owszem, bzdura dalej goni bzdurę, ale to mimo wszystko nie jest poziom Nastoletnich ciąż czy Mistrzów podrywu. Teoretycznie, moją sytuację powinny ratować te krótkie filmiki, pojawiające się pomiędzy kolejnymi audycjami. Niestety, z reklamami jest tak, że można do nich szybko przywyknąć. Wpadają jednym uchem lub okiem i błyskawicznie uciekają drugim – można je odbierać całkowicie bezmyślnie. Sądziłem tak do czasu obejrzenia marketingowego majstersztyku, który możecie zobaczyć poniżej. 

Prawda, że uderza do głowy? Ten krótki spot podpasek Bella dosłownie wrzyna się w mózg i wywraca światopogląd widza. Każda znana mi osoba, która miała przyjemność zażyć tej intelektualnej pożywki, twierdziła, że omawianej reklamówki nie zapomni nigdy. Tak, geniuszom odpowiedzialnym za tę produkcję udało się osiągnąć rzecz w marketingu najważniejszą – wkładki już zawsze będą kojarzyły się z bawełną i danym produktem. Reklamowi spece przy okazji osiągnęli też inny cel… Sprawili, że w końcu coś we mnie pękło.

Dowiedziałem się w końcu, że moje zamiłowanie do debilizmu wylewającego się z małego ekranu było pewną formą (samobójczej) obrony. Teraz, po przełomie wywołanym przez Bellę, muszę swoje poglądy uporządkować na nowo. Dlatego właśnie, podobnie jak w przypadku internetowego paszportu, postuluję radykalne, totalitarne środki. Marzy mi się nowoczesny aparat cenzury, taki Urząd Zatwierdzający Audycje Telewizyjne (UZAT), który obroniłby mój umysł przed zniszczeniem. Wiem, że istnieje KRRiT, ale ta przestarzała instytucja nadaje się co najwyżej do skandali i politycznych machlojek. Potrzebujemy telewizyjnego rządu twardej ręki – zero tolerancji dla intelektualnej płycizny! Albo jeszcze lepiej… może by tak całkowicie zakazać wolności reklamowego wyrazu? Byśmy wtedy mieli czarne napisy znane z Oni żyją Carpentera – teksty w stylu: „na grypę kup Kretinoskorbin Super Max!”. Świat byłby piękny.

Mądre głowy (lub trolle) powiedzą mi na koniec: „weź człowieku nie chrzań i przestań telewizję oglądać”. Jasne, mógłbym tak zrobić – wtedy mój współczynnik hipsterstwa zwiększyłby się wielokrotnie. Mało tego, w akcie desperacji powinienem wyrzucić telewizor z domu. Chwaląc się tym wydarzeniem na lewo i prawo, w końcu trafiłbym do umysłowej elity tego kraju. Cóż, tak się jednak nie stanie. Dlaczego? Bo telewizja dalej ma dużo do zaoferowania, na przykład takie spoty jak ten na dole – idealne połączenie artyzmu i sztuki wyższej. 

PS. Złośliwe 666 MHz pojawia się cyklicznie, raz w tygodniu, w sobotę. Jeśli macie w głowach jakieś tematy, pomysły lub sugestie – piszcie na mojego maila: [email protected].

podobne treści

  • Adam Kowalski

    „podpaski Bella” – Matko.. tak kretyńskie, że mnie zatkało… może o to chodziło marketingowcom!?

  • rebusisto

    Panie Kamilu – jeszcze jedna fajna reklama http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nCzb-5xwpZ8

  • Wojciech Maj

    „Bo telewizja dalej ma dużo do zaoferowania, na przykład takie spoty jak ten na dole – idealne połączenie artyzmu i sztuki wyższej.” – ale jednak znalazłeś na YouTube, więc… ;)

  • Anonim

    A wracając do tych mało kreatywnych ;) tutaj ‚behind the scenes’ Old Spica ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=32TZSXG2y7E

  • miknaz

    @Wojciech Maj- A gdzie miał znaleźć i jakby miał nam pokazać o co mu chodzi, miałby tu wstawić swoje TV, tak zqa pomocą jakiegoś kodu?
    ja lubię tę reklamę ale w TV jej nie puszczą…
    http://www.youtube.com/watch?v=h0aGdgJp3SU

  • miknaz

    -dziękuje bedę je żuła cały wieczór!- komentarz mojej żony do reklamy Bella^_^

  • a

    Nie ogladam TV od ponad 5 lat ( ogladam na komputerze filmy programy ktore JA chce)

    I doszlo do tego ze moj poziom inteligencji jest teraz zbyt wysoki dla mojej samo oceny i w pracy wszyscy mnie nieznosza za to

    P.s. Ta reklama podpasek jest tak pusta ze gostek rownie dobrze moglby tej lasce wylizac ta krew miesiaczkowa z miedzy nog

  • arcadyoosh

    czegoś równie głupiego nie czytałem od 5 lat!

  • Anonim

    nie wiem czy to normalne ale jak oglądam drugą reklamę to ciągle widzę i słyszę – 100% bawełny

  • no

    Telewizja naziemna to dopiero papka orająca mózg.W przerwach gigantycznych bloków reklamowych śpiewają albo tańczą lub zalewają mózgi widzów papką polityczną.
    W tej Cyfrze miałeś chyba tylko MTV skoro taki artykuł piszesz.

  • gucio

    Podobno są trzy rodzaje ludzi:
    1. Ludzie których poziom TV poprostu drażni
    2. Ludzie do których TV trafia
    3. Ludzie którym TV mówi Co mają myśleć bo inaczej sami by nie wiedzieli.