news

​”Wszystko płynie” dzięki GH1

Trwają zdjęcia do filmu „Wszystko Płynie” realizowanego za pomocą aparatów Panasonic Lumix DMC-GH1 
z możliwością nagrywania obrazu wideo. Twórcy filmu – Piotr Ivan Ivanov i Krzysztof Dziomdziora, studenci łódzkiej szkoły filmowej, oraz operator Jan Prosiński – absolwent tej uczelni, wykorzystali potencjał GH1 jako kamery Full HD z wymienną optyką. 
Aparat cyfrowy, ze względu na swój niewielki rozmiar, można ustawić w miejscach, gdzie tradycyjna kamera nie zmieści się lub jej wielkość uniemożliwia swobodna pracę operatorską. Wymienna optyka, możliwość dołączania szerokiej gamy obiektywów z różnych systemów, duża matryca zapewniają twórcom z jednej strony swobodę artystyczną, a z drugiej jakość obrazu, którą można zademonstrować na dużym telewizorze plazmowym czy wręcz na ekranie kinowym. Są to zalety, które sprawiają, że profesjonalni filmowcy coraz częściej sięgają po aparat jako podstawowe narzędzie realizacji niekonwencjonalnych koncepcji filmowych. 
„Wszystko płynie” to projekt dwóch studentów ostatniego roku Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w całości zrealizowany aparatem Lumix DMC-GH1. Opowiada historię człowieka załamanego i przegranego, który podczas samotnego spływu Wisłą przewartościowuje swoje życie. Zmagania fizyczne i kontakt z przyrodą powodują stopniową przemianę bohatera – od człowieka bliskiego poddania się do postaci optymistycznie patrzącej w przyszłość. Specyfika fabuły sprawiła, iż konieczne było filmowanie na rzece. Ekipa operatorska dużą część materiału kręciła z jachtu, który płynął równolegle do łodzi sterowanej przez głównego bohatera. Z tego względu duże znaczenie miały rozmiary sprzętu filmowego. 
 „Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów jakie uzyskaliśmy mimo trudnych warunków jakie panowały na rzece” – mówi Jan Prosiński, operator aparatu Lumix DMC-GH1 – „Profesjonalne filmowanie na łodzi płynącej po Wiśle było zadaniem karkołomnym, ale dzięki aparatom Panasonic Lumix GH1 byliśmy w stanie osiągnąć zamierzony efekt bez utraty jakości nagranego materiału.”
„Aparaty systemu Lumix G oferowane przez Panasonic doskonale nadają się zarówno do robienia wysokiej jakości zdjęć jak i kręcenia filmów spełniających wymogi profesjonalnych produkcji” – mówi Radek Jaworski, PR Manager 
w polskim oddziale firmy Panasonic – „Duża matryca, możliwość stosowania wymiennej optyki oraz szybki procesor sprawiają, iż zawodowi filmowcy coraz chętniej sięgają po Lumixa GH1”.  
To pierwsza tak duża produkcja filmowa w Polsce, która powstała dzięki aparatom Panasonic Lumix GH1. Poza korpusami filmowcy korzystali z szerokiej gamy obiektywów Lumix oraz Leica dostarczonych przez firmę Panasonic, a także szkieł firm trzecich. Lumix GH1 jako jeden z niewielu aparatów tej klasy umożliwia bezproblemowe podłączenie optyki innych firm za pomocą systemu konwerterów. 
Premiera fillmu „Wszystko płynie” planowana jest na początek przyszłego roku. Twórcy filmu – Piotr Ivan Ivanov oraz Krzysztof Dziomdziora planują również przygotowanie produkcji w angielskiej wersji językowej i stworzenie kopii pokazowych na taśmie 35 mm, oraz płytach DVD i Blu-ray. Cała produkcja ma mieć około 52 minut długości. 
Historię produkcji można na bieżąco śledzić na profilu „Wszystko Płynie” na FB
Lista obiektywów Lumix i Leica użytych w filmie:

H-F007014E 7-14mm, f4.0

L-ES014050E 14-55 mm f/2.8-3.5
H-H020E 20 mm f1.7
H-ES045E 45 mm f2.8 
H-FS045200 45-200mm f4.0-5.6


podobne treści


  • KuglarzSnow

    Moskwa nie wierzy snom